Om meg

Bildet mitt
Son, Akershus, Norway
Just a guy who´s following his dreams and getting ready for some longdistante sailing.

onsdag 14. juli 2010

Mandag 12.juli


Overtakelsen med litt action...

Da var tia kommet for å ta over S/Y Liaison (navnet vil bli endret) etter hjemkomst. En siste gjennomgang av båt, utstyr, seil og tauverk tok hele kvelden, før det braket laus...

Et forykende uvær holdt oss i havn i Grimsøy til tirsdags morgen. Strømmen på land ble brutt av lyn, og ikke bare ett men det var observert 1000 lynnedslag i timen utover natta. Himmelen åpnet alle sluser og det bøttet ned. Sovnet rundt kl.0200.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med båt! Et viktig og riktig steg mot åpen horisont og en spennende verden! Den ser jo riktig bra ut... :-)

Ser du er/har vært på østlandet. Grimsøya er jo rett i nærheten, og Kjøkøysund er bare to nautiske mil fra der jeg ligger med Blaatur... Jeg ligger i Fredrikstad sentrum. Synd vi ikke møttes over en kald pils og skrønerhistorier ;-)

God tur videre - regner med at kursen går mot nord?

Morten

Paula sa...

Ojja, d va du som utløyste det der været 11000 registrerte lynnedslag leste eg i avisa dagen etter!
Sannelig litt av en feiring spør du meg!
Nydelig båt!

Paul Hanssen sa...

Takker og bukker Morten! Meget godt fornøyd med båten så langt. Det er jo en gammel men robust sak dette. Fikk testet den ved Lillesand da vi møtte storm.

Tenkte å kontakte deg når vi kom ned, men i ukjent skjærgård, med ukjent båt og utstyr og 1200 nm hjem til nordtroms, bestemte vi oss for å stikke rett over til Tønsberg. der fikk vi gått i gjennom genoaen av seilmaker. Den såg bra ut:-)Har kurs for Sognefjorden i skrivende stund 19.juli kl.1135

Mvh
Paul